Talli ja henkilökunta

Tällä Vantaan Petikossa sijaitsevalla SRL:n hyväksymällä lämminhenkisellä ratsastuskoululla asustaa reilut 30 hevosta ja ponia.

Pihapiirissä on neljä eri tallirakennusta:

1. talli ylätalli
2. talli Lato, yksityistalli
3. talli alatalli pihattohevosille
4. talli pikkutalli

Ratsastusalueina on iso valaistu ulkokenttä (45x60m) sekä maneesi (18,5x40m). Maastoesteitä varten oma ratansa. Tallin ympäristössä on hyvät maastot, jotka mahdollistavat jopa useamman tunnin pituiset maastolenkit.

Ratsastuskoulu on perustettu vuonna 1980 ja keväällä 2020 toiminnasta otti vastuun neljäs yrittäjä.

Ratsastuskoulumme tarjonta

Ratsastuskoulumme tarjoaa paljon muutakin toimintaa hevosten kanssa ratsastustuntien lisäksi. Löydät näistä lisää tietoa Muu toiminta - välilehdeltä, meidän sosiaalisesta mediasta sekä kalenteristamme Hopotista.

Henkilökunta jakaa hevoset ja ponit etukäteen ratsastajille. Tulostettu lista löytyy pukuhuoneen ilmoitustaululta. Hevosjaot sekä ratsastustuntien aiheet ovat luettavissa etukäteen hopotista. Ratsastajat saavat itse hoitaa, suitsia ja satuloida hevosensa jolla ratsastavat. Tästä käytännöstä on pidetty kovasti. Tallilla on kuitenkin koko ajan työntekijä, joka tarvittaessa hoitaa hevoset kuntoon tunneille ratsastajan niin toivoessa. Muista kuitenkin ilmoittaa, jos haluat hevosesi laitettavan kuntoon. Voit laittaa tekstiviestin tallin päivystysnumeroon, jos olet myöhästymässä tunniltasi tai et ehdi laittaa hevosta kuntoon.

Tallin ystävällistä ilmapiiriä on erityisesti kehuttu ratsastajien keskuudessa. Omistajat ja henkilökunta ovat hyvin helposti lähestyttäviä ja aina valmiita jutusteluun ja puimaan hevosaiheisia kysymyksiä. Tallin hyvää henkeä edistää myös muutaman kerran vuodessa järjestettävät kekkerit joko tallin pihapiirissä tai vuokrasaunan merkeissä koko tallipoppoon kera. Ratsastuskoulun asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä opetuksen hyvään tasoon. Lisäksi monen asiakkaan mieltä on lämmittänyt se, että heidän nimensä muistetaan alusta lähtien.

Hevosten selkään noustaan jakkaralta. Tapa on miellyttänyt monia ratsastajia, sekä etenkin niitä hevosia, jotka yleensä eivät pidä selkäännousuvaiheesta (tähän on syynä ehkä ratsastajan hidas ja vaivalloinen nousutapa esim. korkean hevosen selkään, sekä hevosta kohtaan epäkohtelias tyyli tömähtää satulaan kun selkään on päästy). Jakkaralta selkään nousu käy nopeammin ja ehkä helposti pehmeämmin.

Syyskausi käynnistyy elokuun alussa ja päättyy vuoden loppuun. Joulun aikaan talli on suljettu 24-26.12.

Kevätkausi ja samalla vakituinen ratsastuskausi alkaa 2. tammikuuta ja päättyy toukokuun viimeisen viikon lopussa.

Kesäkaudella järjestetään kesätunteja sekä leirejä.

Kesälomaa hevoset viettävät kesäkuun puolivälistä yhteensä neljän viikon ajan. Tällöin tallilla ei ole minkäänlaista toimintaa. Jokainen hevonen saa tarvittaessa myös vapaata silloin, jos kunto- tai energiataso sitä vaatii.

Isäinpäivänä on kaikilla isillä mahdollisuus tutustua ilmaiseksi ratsastukseen ja vastaavasti äitienpäivänä äideillä seuran järjestämän tapahtuman kautta.

EVR - Etelä-Vantaan Ratsastajat ry on ratsastuskoulun on oma seura.

Oletko tulossa tutustumaan talliin?
Katsothan täältä muutamia ohjeita vierailijoille.

Ratsastuskoulun rekisteri- ja tietosuojaselosteen löydät tästä.

Henkilökunta

Ilona Vikman
tallinomistaja

Jaakko Vikman
talonmies

Ratsastustunneista vastaavat:

Heidi Junkkarinen
Ratsastuksenopettaja

Amanda Tamminen
1-tason valmentaja, opiskelee SRLn koulutuomariksi

Soni Tikka
Centered riding-ohjaaja

Fanni Tukiainen
Hevosharrasteohjaaja, opiskelee ratsastuksenohjaajaksi

Tallityöntekijät:

Saija Laaksonen
Aamutallivastaava

Marko
Tekee ja korjaa mitä tahansa

Illoista vastaavat
Fanni Tukiainen ja Mirella Tainio

Viikonloppujen tallityöntekijät:

Emma Mattila
Jenni Meriläinen

Tiimin vahvistuksia:

Eeva Piha
toimistossa ja talliavustuksissa

Sijainti

Tallin läheisyydessä ovat seuraavat pysäkit:

V1425
V1432
V1453
V1714
V1732

Tallimäentien silta on suljettu autoliikenteeltä.
Ajo Petikon ABC:n risteyksestä Vehkalantietä.