Muut palvelut

• Ratsastuskoulu tarjoaa myös paljon muutakin toimintaa hevosten kanssa perinteisten ratsastuskoulutuntien lisäksi.
    Tarjolla on mm.
  • Turpaterapiaa
    "Tervetuloa nauttimaan rauhallisesta luontoretkestä hevosten kanssa maasta käsin taluttaen. Ennen retkeä hoidamme ja harjaamme hevoset kiireettömästi kaikessa rauhassa. Metsäretkellä on mahdollista tehdä myös läsnäolo- ja havainnointiharjoituksia osallistujien toiveiden mukaan. Varustauduthan kypärän ja hanskojen kanssa.
  • Maastakäsittelykurssit
    Kursseilla harjoittelemme arjen taitoja, kuten taluttamista, peruutusta, etu- ja takaosan väistöjä sekä kohdetyöskentelyä. Käytämme positiivista vahvistetta eli ruokapalkkausta ja opettelemme sen oikeaoppista käyttöä.
    Opettelemme tunnistamaan, miten ihmisen tunnetila vaikuttaa hevoseen ja päinvastoin. Lisäksi opettelemme havainnoimaan hevosen käyttäytymistä. Kurssien tavoitteena on kehittyä selkeäksi ja lempeäksi hevosenkäsittelijäksi.
    Kursseja on eritasoisille käsittelijöille.
  • Hevostaitohetki
    -tuntien ideana on tutustua hevosiin ja hevosharrastukseen ratsastuksen ulkopuolelta.
    Miten hevosia hoidetaan, ruokitaan ja mitä kuuluu hevosten terveyden ja hyvinvoinnin hoitoon? Miten lähdemme luomaan suhdetta hevoseen, missä tavoitteena on rauhallinen ja luottavainen ystävä.
    Näillä tunneilla pääsee opettelemaan tärkeitä taitoja, mitä tarvitaan hevosten päivittäisessä arjessa ja opetellaan myös groomaamaan hevosia kilpailu tai näyttelytilanteita varten.
    Tunneilla opetellaan myös yleisiä tallien toimintatapoja, varustehuoltoa ja kaikkea yleishyödyllistä, kävit sitten missä tallilla tahansa tulevaisuudessa.
    Tunnit sopivat kaiken ikäisille, hevosista kiinnostuneille. Tai niille, jotka kaipaavat hevosten seuraan, vaikka ratsastus ei ehkä innostaisikaan tai ratsastus pelottaa.
    Tunneilla on myös mahdollisuus suorittaa SRLn hoitomerkkejä.
  • Iltanuotio
    Ratsastajien iltanuotiolla pysähdytään keskustelemaan hevosista ja niihin liittyvistä tunteista tai ilmiöistä. Iltanuotioon sisältyy pieni iltapala, kahvia, teetä ja kaakaota, keskustelua ja tehtäviä päivän teemaan liittyen sekä pieni harjoitus hevosten kanssa.

• Ratsastusjousiammuntaa
    Ratsastusjousiammuntatunteja, kursseja sekä kisoja. Etelä-Vantaan ratsastuskoulun ensimmäiset ratsastusjousiammunnan SM-kisat sekä Suomi-Ruotsi maaottelu järjestettiin kesällä 2023. Kesäkuussa 2024 saamme kunnian olla Suomi-Ruotsi maaottelun kisapaikkana toista kertaa!

• Ponitalutukset tapahtumiin / ratsastussynttärit tallilla - KYSY TARJOUS!

• TYKY-Päiviä yrityksille -KYSY TARJOUS!

• Polttari tapahtumia -KYSY TARJOUS!

MUITA PALVELUITA:

• Maneesin vuokraus 35 € / tunti (ensimmäinen koira, lisäkoirat 10€ riippumatta ajasta)

• Ulkokentän vuokraus 20€/tunti (iso kenttä)

Ratsastusalueiden vuokrausta ulkopuolisille ratsukoille omilla hevosillaan, koira-harrastajille, tapahtumiin... Kentän/maneesin vuokraajat korjaavat itse esteet takaisin paikalleen ja siivoavat jälkensä. Vuokralaiset ratsastavat omalla vastuullaan ja ovat korvausvelvollisia rikkoutuneesta kalustosta.
  • Nuorten hevosten sisäänratsastus
    Voit tuoda nuoren hevosesi meille sisäänratsastettavaksi. Palvelu sisältää hevosen täysihoidon karsina - tai pihattopaikalla sekä hevosen omistajan/ylläpitäjän kanssa yhdessä räätälöidyn ratsutuksen. Meillä hevoset koulutetaan aina sekä maasta- että selästä käsin, hevosta kuunnellen ja kunnioittaen.
  • Pihattopaikka täysihoidolla
    Ratsastuskoulu tarjoaa pihattopaikkoja säänkestäville laumassa toimeentuleville ruunille ja tammoille. Ruunapihatossa vapaa heinä. Kyselyt vapaista paikoista toimistosta ilona.vikman@etelavantaanratsastuskoulu.com
  • Maastoesteradan vuokra 10e/ratsukko
    Ratsastuskoulun laitumella aloitteleville ratsukoille soveltuva maastoesterata. Estekorkeudet ovat 50-70cm sisältäen mm. portaat, halkoesteen, vesihaudan, tukkiesteitä ja -oksereita, koivutrippelin, tynnyriesteen, kaksi rengasestettä yms. Maastoesterata käytössä erikseen varattaessa hevosten laidunkauden jälkeen heinäkuusta elo-/syyskuulle säiden mukaan.
  • Trailerin vuokraus
    Trailerin vuokra 45e/päivä + 25e lisäpäivät. Päivän vuokrauksessa traileri on noudettavissa aamulla klo 6.00 alkaen ja palautettava viimeistään klo 22.00 illalla.

Vuokralainen vastaa mahdollisista vahingoista. Vahingon sattuessa omavastuu 500e.

Vuokrattavana kahden hevosen XL Olympialine-traileri vm. 2012, jossa varustekaappi.
    Myös hevoskuljetukset sopimuksen mukaan, tiedustele sähköpostitse ilona.vikman@etelavantaanratsastuskoulu.com

Hinnat sisältävät alv:n ja ovat voimassa toistaiseksi.
Etelä-Vantaan Ratsastuskoulu pidättää oikeudet muutoksiin.